expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Ahoj, vítejte v mém knižním světě, kde nic není nemožné. :)
-TerBee

pondělí 16. září 2013

Knižní řetězovka

Abyste se o mně něco více dozvěděli napadlo mě napsat Knižní řetězovku od Luu. ;)
Odpovídat budu jen já. Tess. (Katie jaksi nestíhá.)
Doufám, že třeba budete mít v něčem stejný názor jako já. :)




1. Oblíbená kniha z dětství?


Tess: Moje kniha z dětství je určitě Robinson Crusoe. :) Když jsem byla tak ve druhé třídě, četl mi jí taťka. Asi před rokem jsem si jí znovu připomněla. Je to opravdu dobrá knížka. ;)


2. Co právě čteš?


 Tess: Právě jsem začala číst knížku V šedých tónech. :)
Jsem na ní zvědavá, protože těm, co už ji četli se líbila.



3. Máš právě teď nějakou rezervaci v knihovně?


Tess: Nemám. Naše knihovna je celkem uboze zásobovaná, takže do ní vůbec nechodím. :) Čtu jen vlastní knížky a na e-booku. 



4. Knižní zlozvyk? 


Tess: Bohužel jo.
Mám tendenci si číst poslední větu knížy, a když jí nechápu, tak poslední odstavec. :D Už několikrát jsem si zkazila překvapení, ale jsem nepoučitelná. :/



5. Co máš právě půjčené z knihovny?


Tess: Na to nemůžu odpovědět. :( viz. č. 3.



6. Máš čtečku e-knih?


Tess: Ano! :3 
Dostala jsem jí tře dvěma lety k Vánocům a strašně jí miluju. I když klasické knihy mají jednu výhodu. A to svou vůni. Zbožňuji tu vůni. ;)



7.  Preferuješ číst jednu, a nebo více knih naráz?


Tess: Rozhodně jen jednu! ;) Můžu se do ní plně ponořit a vychutnat si jí pěkně vcelku. 
Většinou když nějakou knihu rozečtu, mám pěknej guláš ve jménech. Nechci mít těch gulášů v hlavě víc. :D



8. Změnily se tvoje čtenářské návyky, co jsi začala blogovat?


Tess: Myslím, že moc ne. Jen svůj názor nesděluji kamarádkám, (které to někdy vytáčí.) ale potenciálním čtenářům našeho blogu. :)



9. Nejhorší kniha, kterou si tenhle rok přečetla?


Tess: Já jsem na knížky celkem mírná. V každé se snažím najít něco pozitivního, ale je jedna, 
která mi maličko lezla na nervy; Dokonalý pár. Nic se tam podle mě nedělo. Samozdějmě mám u to plus. Byl to velmi dobrý námět, jen hůře zvládnutý. ;)



10. Oblíbená kniha kterou si tento rok přečetla?


Tess: Těch je trošičku víc. :D Ale jedna se mi zvláště vryla do paměti. Rudá jako rubín. Vlastně celá série Drahokamy má v mám srdci místečko. :)



11. Jak často čteš knihy mimo svůj oblíbený žánr?


Tess: Abych pravdu řekla, nemám žádný neoblíbený žánr.  Přečtu všechno od romantiky po horor. ;) 



12. Čteš někdy tu samou knihu vícekrát?


Tess: Ano. 
Mám pár svých miláčků, mezi ně patří například Harry Potter. :) Je to typ knih, které můžete číst 7x a stejně je neznáte nazpaměť. 



13. Dokážeš číst v autobuse?


Tess: Vzhledem k tomu, že autobusem nikam nedojíždím, nemůžu k tomu nic říct. ;) 
Ale jestli se počítá auto, tak nemám se čtením žádný problém.



14. Oblíbené místo na čtení?


Tess: Nejraději čtu večer pěkně zachumlaná v posteli. Už několikrát se mi stála, že jsem ztratila pojem o čase a četla do pěti ráno. :D



15. Zásady při půjčování knih?


Tess: Neříkala bych tomu zásady, jen připomínky. Já ráda pučuju knížky. Mám radost, když se někdo v dnešní době 'namáha' číst. 
Přesto se dost vytočím, když se mi kniha vrátí domů jinak, než jsem jí půjčovala. Nejvíc mě však vytočí, když o poškození daná osoba ví a dělá, že se nic nestalo. Ježíš! Jsme přece lidi! Prostě se to může stát. Pochopím to. ;)



16. Děláš knihám oslí uši?


Tess: Rozhodně ne! Jak by potom vypadaly chuděrky? 
Knížky jsou můj poklad a já se k nim chovám se vší úctou. :)



17. Píšeš si na okraje stran poznámky?


Tess: Nejsem přece princ dvojí krve. -_- :D



18. A do učebnic?


Tess: No to je jiná. :D 
Někdy ano. Musím přece zanechat vzkaz dalším generacím. :D



19. V kterém jazyce čteš nejraděj? V kolika dohromady to zvládneš?


Tess: Protože angličtinu ještě nemám moc vžitou, čtu jen česky. ;) 
Ale chtěla bych se jí pořádně naučit a začít číst i to, co u nás nevyšlo. To je můj sen! :)



20. Co musí mít kniha aby sis ji zamilovala?


Tess: Mám to u každé knížky jinak. Některá mě dostane svým nápadem jiná stylem psaní a další třeba vtipností. Dám šanci čemukoliv. :)



21. Co musí kniha mít, abys ji doporučila dál?


Tess: S některými kamarádkami se o knížkách, které jsem přečetla bavím pořád. A to jako o všech. Vždy řeknu, co se mi líbilo a nelíbilo. Dalo by se říct, že něco doporučuji pořád. :D



22. Oblíbený žánr?


Tess: Fantasy, Sci-fi, červená knihovna, YA, dystopie,... Jak jsem říkala. Jsem přístupná všemu, ale tyhle mám ráda tak nejvíc. ;)



23.  Žánr který čteš nejméně (ale chtěla by si víc)?


Tess: Horor. Četla bych ho víc, ale teď je ve světě a u nás cool něco jiného, takže se k němu tolik nedostanu. :/



24. Nejinspirativnější kniha kterou, si tenhle rok četla?


Tess: Rozhodně Hvězdy nám nepřály!  
 U ní se mi i oči zamlžily slzamy a nějakou dobu jsem koukala do blba. V opravdovém světě přece skoro všechno končí špatně. Je načase si to uvědomit a nežít s hlavou v oblacích. :)



25. Oblíbená svačinka ke čtení?


Tess: U čtení zásadně nejím! Nechci si přece knížku ušpinit. ;) 



26. Jak často vybíráš knihu podle obálky?


Tess: Stydím se, ale opravdu velmi často. :/ Zatím mi to však pořád vychází! :D Co má hezkou obálku, má hezký i vnitřek. ;)



27.  Jak často souhlasíš s negativní knižní kritikou?


Tess: Když jsou to negativa na knížku, na kterou mám podobný názor, tak dobře.
Jak je to však na něco, co mám ráda, jsem někdy dóst vytočená. :D 
Je to jen základní pud. Nesuďte mě. Vím, že se každému nelíbí, to samé co mně. ;)



28. Co psaní negativních recenzí?


Tess: Jsem v tomto světě zatím jen krátce a tak jsem nenapsala nic negativního. Jen jednu průměrnou. :)



29. Kdyby si mohla číst v dalším cizím jazyce, který by sis vybrala?


Tess: Určitě angličtinu. :) Protože nejvíce autorů pochází právě z anglicky mluvících zemí.



30. Největší knižní výzva?


Tess: O tom jsem nikdy nepřemýšlela. Mým největším cílem je ale přečíst toho co nejvíc. :P :)



31. Největší knižní výzva, do které se stále bojíš jít?


Tess: Asi Pán prstenů. Jedni to chválí, jiní kritizují. Je to prý dost složitá knížka. Snad si jí někdy v budoucnu přečtu. :)



32. Oblíbený básník?


Tess: Nejsem moc zastánce básní, takže žádný oblíbený básník. ;)



33. Kolik knih si obyčejně půjčuješ?


Tess: Jak už jsem nejméně 3x zmínila, do knihovny nechodím. Ale když si půjčuji knížky od kamarádek, tak vždy po jedné.



34. Vrátila jsi už knihu do knihovny, aniž bys jí přečetla?


Tess: Jednou mi kámoška půjčila knihu z její knihovny; Šepoty ze záhrobí. Mám od Harrisové ráda Pravou krev, a tak jsem si myslela, že se mi tahle bude taky líbit.
No, nelíbila. Zůstala nedočtená. :D


35. Oblíbená knižní postava?


 Tess: Tak tech mám víc. ;) Např. Xemerius (Modrá jako safír), Patch (Zavržený), Rose (Vampýrská akademie), Adrian (Pokrevní pouta), Jace (Město z kostí),...


36. Oblíbený knižní záporák?


 Tess: Warner!! :3 :D (Jsem roztříštěná)


37.  Knihy, které si obvykle beru na prázdniny?


 Tess: O prázdninách čtu celkem dost. Minulý rok to bylo 20 knih. Tenhle 21. ;) 
Žánry se snažím střídat, abych se z toho nezbláznila. Letos to byl koloběh: fantasy, román, fantasy, červená knihovna. :D 



38. Nejdelší doba kdy jsi nečetla?


 Tess: Řekla bych 2,3 dny. :D 
Možná jsem nemocná, ale já když nemám něco rozečtenýho, tak jsem nervózní. To platí i v případě mám-li něco dlouho rozečtené. ;)



39. Kniha kterou si nedokázala/nemohla přečíst?


 Tess: 2. díl ze série Správci počasí; Úžeh. Což moc nechápu, protože první díl se mi moc líbil. :/ :D



40. Co tě dokáže při čtení vyrušit?


 Tess: Taťka, když řekne, ať to zhasnu, protože jsou tři ráno. -_- :D



41. Oblíbená filmová adaptace?


 Tess: Harry Potter navždy v mém srdci! ♥ :)
Snad jediná série, které filmové adaptace neubraly, ale přidaly. :)*


42. Adaptace, která tě totálně zklamala?

  
Tess: Myslím že to bude Město z kostí. :/
Ještě jsem na něm nebyla. Slyšela jsem však jen negativní názory. :(



43. Jak často čteš spoilery?


 Tess: Snažím se je nečíst. Snažím. :D


44. Nejvíc peněz, kolik si najednou utratila v knihkupectví?


 Tess: 2000,- v internetovém knihkupectví. :D Těm cenám se nedá odolat! Brzy zase chystám větší nájezd. ;)


45. Jak často knihu před přečtením prolistuješ?


 Tess: Ehm,... :D Pokaždé.
Hledám na stránkách jména svých oblíbených hrdinů a pátrám po šok scénách. (Nedělám to naschvál! Nedá se to zastavit. :/)


46. Důvod, kvůli kterému bys knihu vzdala?

  
Tess: Kvůli nudnému a nezáživnému ději. ;)



47. Máš ráda knihy uspořádané?


 Tess: Áno! Podle sérií. ;) 
Jedna z mých úchylek je tendence pořád knížky přerovnávat. :D



48. Knihy skladuješ nebo posíláš dál?


 Tess: Samozřejmě skladuju! Miluju je a nikomu je nedám. :D


49. Jsou knihy, kterým se vyhýbáš?


Tess: Twilightu. 
Což je dost těžké, když ho mám v knihocničce. :D Jediný, co mu u mě drží stálý flek jsou ty obálky. :3


50. Kniha která tě rozesmála?


 Tess: Forrest Gump!! :D Aleb bejt debil není žádnej med. :D


51. Kniha která tě naštvala?


 Tess: Poslední díl Smečky; Oběť.  Konec jsem moc nepochopila a podle mě nebyl dobře vyřešen. :/



52. Kniha která tě rozplakala?


 Tess: Celkem nečekané, ale Hostitel. Jedna scéna u konce mě strašně dojala a rozbrečela. To samé se podařilo i filmu v té samé scéně. ;) 



53. Kniha, od které jsi neměla žádné očekávání, ale nakonec se ti líbila?


Tess: Cinder! I když to byla zároveň ta nejzvláštnější kniha, kterou jsem zatím četla. :)


54. Kniha, od které jsi očekávala hodně, ale nakonec se ti vůbec nelíbila?


 Tess: Bohužel Cesta věčnou nocí byla slabší. :/ Neříkám, že se mi vůbec nelíbila, ale rozhodně slabší než první díl.  


55. Oblíbené čtení na odreagování?

  
Tess: Nejlepší je si vybrat něco jednoduchého. U mě to je asi normální román bez nadpřirozených bytostí. ;) 









3 komentáře:

  1. Drahokamy ♥

    Aj ja mám Twilight v knihovničke, ale radšej ich vždy skrývam, aby nikto nevidel, že som to kedysi čítala :D

    OdpovědětVymazat
  2. Na Twilight mám stejný názor! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ale už dost !!! Po všech těch recenzích, chvále atd... To nevydržím a Hvězdy nám nepřáli si snad nakonec koupím ! :D :D Stydím se a citím se ochuzená ,že jsem to ještě nečetla ... :'( ... :D

    OdpovědětVymazat