expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Ahoj, vítejte v mém knižním světě, kde nic není nemožné. :)
-TerBee

středa 5. června 2013

Recenze: Les rukou a zubů (Les rukou a zubů #1) - Carrie Ryan



Název knihy: Les rukou a zubů

Žánr: romantické, dystopie 

Počet stran: 320

Nakladatelství: Mladá fronta

Rok vydání v ČR: 2011



Anotace:
Mary žije v uzavřené vesnici. Její svět se řídí prostými zákonitostmi: musí poslouchat pravidla církevního Sesterstva, nesmí se přibližovat k plotu, za kterým – v Lese zubů a rukou – žijí „nečistí“, kteří svým kousnutím promění člověka v chodící mrtvolu. Když Sesterstvo rozhodne, že se provdá za muže, kterého jí určili, Mary musí poslechnout, přestože se zamilovala do zraněného Travise. Pak ale nečistí proniknou do vesnice, a Mary v nastalém zmatku prchá společně s Travisem, svým
snoubencem Harrym, kamarádkou Cass i bratrem Jedem a jeho ženou dál do zapovězeného lesa. Touží dostat se k vysněnému oceánu, dál za les a nečisté, do světa, který tam venku přece musí někde být.




Můj názor na obálku

Obálka mě na první pohled zaujala. Jenom škoda, že je s přebalem. Byla by potom mnohem hezčí. 
Je to vlastní tvorba Mladé fronty a z vizuálního hlediska-jak už jsem říkala-se mi líbí. Ale když jsem si potom přečetla knížku, už se mi zase tolik nezamlouvala. Myslím, že na ní má být hlavní ženská hrdinka. Mariiny vlasy mají být tmavě hnědé, přitom na obálce jsou, řekla bych, rezavé. A ještě ty šaty. V knížce je vesnice popsaná jako někde ze středověku a tady má šaty jako by se chystala na maturitní ples.
Jinak se to už dá. To, co jsem říkala o vlasech a šatech považuji jen za maličkosti. ;)


Hodnocení obálky  4/5






Můj (někdy) stručný obsah

Někde na území USA je v rozlehlém, temném lese malá vesnička. Je celá obehnána vysokým plotem. Kdyby tam nebyl dostali by se do vesnice nečistí-lidé nakažení neznámou infekcí, kterou se většina obyvatel planety Země nakazila. Infekce se šíří kousnutím. Každý koho nečistí pokousají za několik dnů zemře a vstane z mrtvých jako jeden z nich, s úkolem nakazit další, sotva přežívající populaci.
Právě v téhle vesnici žije Mary spolu se svým bratrem Jedem a jejich matkou.  Jejich otec zemřel, a asi po světě běhá jako jeden z mnoha nečistých. Ale tomu jejich matka nevěří. Stále doufá, že její muž žije někde tam venku jako člověk, a né jako zombie.
...
Ten den, kdy kniha začíná je Mary u potoka a pere prádlo. Zanedlouho se dozví, že její matka byla nebezpečně blízko u plotu a nečistí jí pokousali.  
Ve vesnici buď infikované zabíjejí nebo je vypustí za plot k ostatním nakaženým. Mary se rozhodne nad matkou slitovat a řekne Sesterstvu, ať jí pustí ven. Třeba bude mít štěstí a tam v lese najde tátu, pomyslí si Mary. Když se ale Jed dozví co udělala, pošle Mary k Sesterstvu do kláštera. 
Mary to tam má těžké. Pořád dokola musí číst Písmo (Bibli) , modlit se a na začátku nesmí asi promluvit. Má v Sesterstvu velmi nízké postavení, a jestli na tom chce být lépe, musí se snažit. Ale to jí od doby, co umřela matka nejde. Pořád myslí na příběhy, které jí vyprávěla. O oceánu. Veliké louži plné slané vody. Nikdy neviděla moc vody pohromadě. Ve vesnici jí zase tolik není. Neumí si ty masy a masy vody vůbec představit. 
Věci se změní, když do kláštera přinesou těžce raněného Travise. Do něj je Mary už dlouho zamilovaná, ale už se zaslíbil její nejlepší kamarádce Cassandře a měli by mít na jaře svatbu.
Sestry Mary dovolí Travisovi ošetřovat rány a modlit se za něj. I přes zákaz mluvení mu potichu šeptá příběhy o oceánu.
Po několika dnech spatří Mary nějakou dívku, která do vesnice nepatří. A taky ne, přišla z venku. Tam z hlubin lesa. Ale za vysokým plotem přece nic není! Alespoň tak jim to tvrdilo Sesterstvo...
...
Travis se nakonec víceméně uzdraví a co těší Mary asi ještě více-něco se mezi nimi stalo. Už to není jen kamarádství. Nic s tím však nenadělají. Travis bude patřit Cass. 
Ještě víc se to zkomplikuje, když o Mary přijde požádat Harry-Travisův bratr, který je do ní už nějakou dobu zamilovaný. Sestry tedy Mary z kláštera propustí. Nějak vycítily, že se mezi ně nehodí a nikdy by úplně nezapadla. 
...
V den Mariiny svatby s Harrym, (i Travisovi s Cass) se stane něco hrozného. 
Nečistí prorazí ploty a vrhnou se do vesnice jako velká vlna. Všude stříká krev, jak nečistí noří své zuby do končetin všech lidí, které najdou...
 Mary, Harry, Travis, Cass, Jed, Beth (Jedova žena) a jeden malý kluk Jacob se z vesnice zázračně dostanou. Už nemusí čelit blázinci ve vesnici, ale mají jiný problém. Jsou na úzké, oplocené cestičce v tmavém lese. Nemají sebou moc jídla a pití. Do vesnice se vrátit nemůžou, a tak nezbývá nic jiného než se po ní vydat, ať už je na jejím konci vesnice nebo ne. A šance, že tam je je velmi mizivá. Podle Sesterstva byla jejich vesnička jediná na světě... Co když je to pravda?


Jak to dopadne? Najdou další vesnici?? Přečtěte si Les rukou a zubů! :)



Můj názor na knihu 

Na tuhle knížku jsem se chytala dlouho. Pořád nějak nebyl čas, -nebo byl, ale četla jsem něco jiného :D -takže když jsem se konečně odhodlala, byla jsem hodně zklamaná.
Na můj vkus tam bylo moc náboženských řečí. U některých knížek mi to nevadí, viz. Andělé a démoni a další knížky ze série Roberta Landgona. Protože v nich jsou tyhle věci založeny na jakýchsi faktech a daleko líp to potom vnímáte. Je to i celé takové děsivější.
No, teď zpátky k tomu, co tu hodnotím... Strašně se mi líbil nápad. Ten byl luxusní, ale dalo se z něj vymáčknout daleko víc.
V knize se stalo mnoho šokujících zvratů a no...i úmrtí. To se mi taky zamlouvalo. Mám ráda spisovatele, kteří se nebojí někdy zabít i své-né úplně hlavní, přesto důležité-postavy.
Ještě je tu jedna věc, která by se dala udělat trochu jinak. Na konci knížky se totiž nedozvíte, jak skončili i ostatní hrdinové. Jen víte, co bude s Mary.

Tuto knihu jsem četla 12 dní, což je i na mě dost. 



Moje hodnocení tedy je  3/5 



 
P.S. Pokračování této knihy se jmenuje Vlny zmítané smrtí , které si s nějvětší pravděpodobností přečtu a udělám na ní recenzi. ;)



XOXO - *Tess



Žádné komentáře:

Okomentovat