expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Ahoj, vítejte v mém knižním světě, kde nic není nemožné. :)
-TerBee

sobota 18. května 2013

Recenze: Legenda (Legenda #1) - Marie Lu



Název knihy: Legenda

Žánr: dystopie, akční 

Počet stran: 279
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání v ČR: 2013



Anotace:
Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika - stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day se naproti tomu narodil ve slumu a už ve svém mladém věku je nehledanějším zločincem Republiky.
Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že neexistuje důvod, proč by se jejich cesty někdy měly zkřížit. Ovšem pouze do doby, než je zavražděn Metias, bratr Juny, a než se Day stává hlavním podezřelým. Rozpoutává se hra na kočku a myš, v níž se Day snaží ochránit svou rodinu a June pomstít smrt bratra. Ale při šokujícím zvratu událostí oba odhalí, co je ve skutečnosti postavilo proti sobě. Nyní nastává boj o holý život, boj o budoucnost lidstva, boj o skutečnou lidskou svobodu. 


Můj názor na obálku 

Obálka se mi dost líbí. Je myslím původní (americká), takže CooBoo nic nepokazilo. Já, jako milovník hardbacků, velmi oceňuji, že na knížce není ten otravný papírový přebal :D. Znak na přední straně hezky podtrhuje podstatu celé knihy. Dalo by se o ní říct: 'Méně někdy znamená více.' 
Kdybych jí jen tak viděla v knihkupectví, určitě bych si jí vzala do ruky a prolistovala. 

  Hodnocení obálky  5/5




Můj (někdy) stručný obsah

 Patnáctiletá June je úplný opak stejně starého Daye. June (Krásná bruneta s dlouhými vlasy) je bohatá a složila Zkoušku na výbornou, jako jediná v celé historii Republiky dosáhla plného počtu bodů, a může se těšit na zářnou vojenskou kariéru, která ji čeká po absolvování Drakeovy univerzity.
Day (Sexy blonďák s modrýma očima) je naproti ní outsider, který ve Zkoušce dosáhl jen 674 bodů z 1500 možných. Jeho matka a mladší bratr si myslí, že je mrtvý a taky by byl, kdyby neutekl z márnice, kde ho za jeho 'nedokonalost' chtěli zabít. Od té doby žil na ulici a snažil se Republice zabránit skoro ve všem co měla naplánovaného. Proto se stal celorepublikově hledaný zločinec. Pech byl ale v tom, že nikdo nevěděl, jak vypadá a ani v databázi neměli jeho otisky prstů.
June o něm slyšela a vždycky ho trošičku obdivovala. Byl mrštný a na budovy šplhal jako nic, ale asi to nejdůležitější bylo, že nikdy nikoho nezabil.
Po několika dnech se Day dozvěděl, že se jeho mladší bratr Eden nakazil epidemií. V zoufalství nad vidinou jeho smrti se vloupal do nemocnice, kde se uschovávaly na nemoc léky, ale když chtěl potom zase z nemocnice utéct, začal ho pronásledovat Kapitán jednotky, a tak po něm hodil nůž, aby ho zastavil. Nůž ho měl jen škrábnout do ramene. Day viděl, jak se mu do něj zabodl... 
O několik hodin později se June dozvěděla, že její bratr Metias leží na zemi před nemocnicí se zabodnutým nožem v srdci. Dozvěděla se jen to, že útočník byl Day, a je odhodnaná ho najít a předat ho spravedlnosti.
Vydá se tedy na pátrací akci do města...



Jak to skončí?? Přečtěte si Legendu a uvidíte, jak to dopadne :)

Můj názor na knihu

 Knížka je velmi čtivá a napínavá. Čím víc jste u konce tím víc je dramatická. Čte se velmi rychle, jenom já jsem nemělo moc času, takže jsem jí četla asi pět dní. Dočkáte se v ní i nějaké té romantiky, ale tentokrát žádný milostný trojúhelník :D. V kostech jsem cítila, že se rodí další moje oblíbená mužská sexy postava.
Ještě se mi na této knížce líbilo,-nebo nelíbilo, to se těžko soudí-že ti, kteří republiku řídí se lidem nijak nesnaží pomáhat tak, jak to od začátku prohlašují. Neznamená, že když jste ze Zkoušky dostali nízký počet bodů, že to tak opravdu bylo. V knížce je taková nespravedlnost, ale víte o ní jen vy. Postavy v ní nic netuší a já mám vždycky chuť řvát, aby si všechno uvědomili teď, protože potom už může být pozdě.
Doporučuji všem, kdo mají rádi příběhy z budoucnosti, jako jsou třeba Hunger Games nebo Divergence. Rozhodně stojí za to si jí koupit nebo alespoň někde splašit a přečíst. ;)
Moc se těším na druhý díl.




Takže moje hodnocení??  5/5




P.S.  Jestli vás Legenda zaujala tak jako mě lidi... Můžeme se společně těšit na září 2013, protože to vyjde 2. díl - Prodigy

XOXO -*Tess

Žádné komentáře:

Okomentovat