expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
Ahoj, vítejte v mém knižním světě, kde nic není nemožné. :)
-TerBee

neděle 5. května 2013

Recenze: Krásná katastrofa - Jamie McGuire



Název knihy: Krásná katastrofa

Žánr: Beletrie, romantické

Počet stran: 375

Nakladatelství: Fortuna libri, edice Litera


Rok vydání v ČR: 2013





 

Anotace:
Skvěle napsaný napínavý román z prostředí americké univerzity klade důraz na férové jednání, rodinná pouta a hlavně - je o velké lásce!
Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje… 


On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem - nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu - když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil. 





Můj názor na obálku

 Obálka. Jak začít. Obálka je opět originál, jako skoro u všech knížek, které Fortuna vydává. Má pevnou vazbu bez přebalu, moje oblíbená :D ... 
Teďka se dostanu k tomu jak jí 'vnímám'. Přední strana (jak můžete vidět nahoře), je jakoby stará. Různé fleky atd. Dominuje tam oprýskaná sklenice s motýlem uvnitř. Myslím, že to má nějaký hlubší význam. 
Dost jsem o tom přemýšlela a napadlo mě tohle: Travis tady znázorňuje toho motýla. Je děvkař, vtipný a pohledný-narážka na motýla. A Abby ho technicky vzato uvězní ve sklenici, protože se do ní Trev zamiluje... 
 Takže tohle je moje teorie ;) 
Celkově se mi obálka líbí. Už se budu asi opakovat,tohle jsem psala už i u jiných knížek, ale je dost jednoduchá a to jen podtrhuje, řekla bych jemnost a úžasnost příběhu pod obalem. 

Knížku jsem si koupila přes internet, asi měsíc po tom co u nás vyšla, na doporučení mé sestřenky. :)

Hodnocení obálky 5/5 
 



 Můj (někdy) stručný obsah

Osmnáctilemá Abby-hezká hnědovláska, se spolu se svou nejlepší kamarádkou Americou odstěhovaly z Kansasu, a začaly chodit na Východní univerzitu.
Jednoho dne America donutí Abby jít na 'boj' ... Jsou tam kluci z různých univerzit, a bijou se pěstmi až do té doby než jeden z nich padně zkrvavený na zem.
Abby tam uvidí kluka: krátké hnědé vlasy i oči, svalnatý a potetovaný. 
Jmenuje se Travis Maddox a v soubojích je neporazitelný. Holky z něho šílí a on si večer domů vede pokaždé jinou. Začne to zkoušet i na Abby, ale ona nepodléhá jeho šarmu ani vzhledu. Jako první z ní začne tahat jméno. To se mu nepodaří zjistit a tak se zrodí přezdívka, Holubička.
Travis na ní pořád tlačí aby si s ním něco začla, ale Abby znechuceně odmítá. Rozhodne se s ní tedy jen kamarádit. Pomáhá jí s biologií, která jí ani za boha nejde do hlavy, smějí se spolu a ona se ho zastává, když si ho jiní kluci dobírají. Jsou z nich dobří přátelé.
...
O několik týdnů později se na koleji Východní rozbije bojler a Abby s Americou nejsou nadšené z toho, že by se měli sprchovat v ledové vodě. Proto Mer požádá svého kluka Shepleyho, jestli by, než bojler opraví, mohly bydlet u něj.
Při vší smůle je Shapley Travisův bratranec a bydlí v bytě spolu. Abby je z toho celá vynervovaná, že bude spát s Travem v jednou bytě, ba třeba i v jedné místnosti. Nakonec spolu spí, jako opravdu jen spí v jedné posteli a Travis na ní kupodivu nic nezkouší.
Nojhorší to ale je, když si vodí domů ty svoje holky na jednu noc. A ne vždy jen jednu.
...
 Když potom konečně opraví bojler má se všechno vrátit do původních kolejí, ale to by se Abby nemohla s Travem vsadit a sázku prohrát. Musí s ním teda bydlet ještě další měsíc.
Všechno je v pohodě, dokud je Abby neseznámí s Parkerem-bohatým klukem, který se chystá jít na Harvadr. Chodí s ním dost často na večeře a různé další akce. Když s ním začne chodit, Travis je pořád nevrlý a má špatnou náladu. Abby neví čím to je. Přece už o ní jako o 'holce' nepřemýšlí, myslí si. Ale tak to není. Travis je do ní zamilovaný a srdce utápí v alkoholu.
Když nastane den, kdy má už její pobyt u Travise skočit, něco se v ní zlomí a vyspí se s ním. Trav se jí potom přizná, že jinou než ji už nechce.
Abby si ale hned, co Travis usne, sbalí věci a odejde...


Popsala jsem vám asi tak 160 stránek. Jestli chcete vědět, jak to s Abby a Travisem dopadne, musíte si knížku koupit :D  
Ale řeknu vám na rovinu, dopadne to dobře ;) ...


Můj názor na knihu

Tahle knížky byla jedna z těch oddechovějších. Žádní upíři, mimozemšťané, vlkodlaci ani nic podobného. Prostě tam byli lidi a řešili takové věci jako písemka z biologie. To se mi na tom moc líbilo. 
Další, co musím pochválit je dějový spád. To, co se v téhle knížce odehraje, by většina autorů natáhla nejméně přes 3 díly. Chválím, protože mám doma dost sérií, které čekají, až u nás  vyjdou další díly a já si je budu moct koupit, zato tady je jen jeden díl (vlastně 2, ještě bude tohle samý, jen z pohledu Travise) a tudíž i vaše peněženka bude mít radost. :) 
Teďka jdu k postavám. Abby, jako hlavní hrdinka, patřila k těm lepším i když mě u konce knížky vadily její mozkové pochody o tom, jestli teda s Travisem být nebo nebýt, ale to je tak asi všechno. 
Co se mi na ní zase líbilo... Asi to, jak polovinu knížky Travovi vzdorovala. To se mi líbilo sakra dost :D A její hlášky taky určitě stojí za zmínku. :)
Travis... To je prostě Travis. :D .. Jako představte si ho.teda velkoplošný tetování moc nemusím, ale tady bych se s tím hravě smířila. :D Jedinej mínus, kterej ode mě dostane je to, jak byl ohledně Abby strašně majetnickej a žárlivej... Ale tohle má být vysvětlený v knížce z jeho pohledu, tak se nechme překvapit.
 Takže celkově: obálka dobrá, vnitřek dobrej, přečetla jsem jí za 2 !pracovní! dny, a to zase o něčem určitě svědčí :) Zhltla jsem jí tak rychle, že jsem to určitě nepochytila všechno a čtení si budu muset zopakovat. Rozhodně koupě nelituju, a podle toho co na ní říkaly moje dvě kámošky, určitě neskončí zaprášená někde vzadu v mé knihovničce. :)

Můj verdik je následovný: 5/5
 
  

 P.S. Ještě jsem nikdy neviděla datum, kdy by u nás měl vyjít "2. díl" z pohledu Travise. Jeho anglický název je Walking Disaster , takže u nás to bude asi Chodící katastrofa. ;) Tak se máme zase na co těšit.


XOXO - *Tess 



    

Žádné komentáře:

Okomentovat